zondag 28 augustus 2011

Weeralarm door meeuwen

 Tijd om eens wat ervaringen uit mijn dagelijks leven op m'n blog te zetten.
Deze is alweer van enkele dagen geleden, maar wil hem toch met jullie delen:


Een angstige kreet doorkliefde de buurt.
Het klonk nog een keer en nog een keer. Het bleek een jonge meeuw te zijn, die vluchtte voor iets. Ik keek erdoor op van mijn computerscherm en vroeg me af waar hij bang voor was.
Was hij gewond? Wordt zijn nest aangevallen? En meer van die vragen schoten door mijn hoofd.
 
Het antwoord kwam al snel toen een oudere meeuw overvloog en hard een alarmsignaal krijste op een regelmatig tempo alsof er een autoalarm afging.
“Er is iets in aantocht” kwam gelijk in mijn gedachten en ik stond op om uit het raam te kijken. Pikzwart was de lucht ten zuiden van mijn huis en het werd duidelijk waar de meeuwen voor waarschuwden. Ik deed mijn raam dicht en amper een paar seconden later begon de hemel open te breken en ging het met bakken tegelijk te regenen.
 
In gedachte dankte ik de meeuwen voor hun waarschuwing.
Mijn raam was net op tijd dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten