zondag 21 november 2010

Evaluatie 1e maand twitter met Ehzechyel

Na jarenlang stellig geweest te zijn niet te willen channelen in de zin van berichten (lappen tekst) door te geven, zoals bijvoorbeeld Ronna Herman of Mike Quincy, besloten we een andere vorm te geven aan het delen van de wijsheid. Omdat twitter een enorme kracht bezit besloten we dit medium te gebruiken in de vorm dat ik mijn wijsheden en meningen deel dat in overeenstemming is met Ehzechyel en ruimte geef aan Ehzechyel om zijn wijsheden te delen.
Ondanks vele gemaakte fouten van mijn kant is het eindoordeel positief en zoeken we nu structuur om het in voort te zetten.

Voordat ik het verloop van onze maand twitter ga vertellen, zie ik een noodzaak een aantal dingen uit te leggen, die vaak naar boven kwamen drijven tijdens deze maand en niet of slecht zijn uitgelegd door mij.
Wie is Ehzechyel?
Ehzechyel is mijn gids, maar begeleider of leraar vind ik prettiger klinken. Hij begeleidt me al vele levens met als doel me klaar te stomen voor mijn taak in het huidige tijdperk. 
Channel je?
Ja en nee. Zodra ik communiceer met Ehzechyel is dat technisch gezien channelen en soms neemt hij het typen over, maar meestal is het een samenwerking waarin we met elkaar praten waaruit selecties gemaakt worden. Deze selecties schrijf ik op. Ook gebeurt het dat hij de tekst dicteert als er snel gereageerd moet worden op onderwerpen, tweets of vragen. Vanwege deze vorm wil ik het geen channelen noemen. 
Wie ben jij?
Vooralsnog wil ik mij verstoppen achter mijn pseudoniem in de wetenschap dat ik mijzelf openbaar zodra het juiste tijdstip zich aandient.

Fouten zijn niet verkeerd, maar prachtige lessen die ik dankbaar in ontvangst neem. Een belangrijke les kreeg ik gelijk aan het begin van het account. Na een vraag van @ChoizesNL gaf ik aan nog onzeker te zijn en te twijfelen aan mijn kunnen. Mijn nog maar net onder controle gebrachte ego zag zijn kans schoon en nam zijn oude plek weer in. In die hoedanigheid schreef ik een blog en linkte mijn schrijven aan een gechanneld bericht van Blossom. Dit beschadigde mijn geloofwaardigheid en kreeg al snel te horen dat ik van mijn pad was geraakt en mijn taak in gevaar was. Een betere motivatie om dit te herstellen had ik niet nodig en vooruitgang ging al snel op een hoger tempo dan daarvoor. Op sommige punten in mijn ontwikkeling heb ik een harde schop onder mijn kont nodig.

Hierna ging ik me al snel meer thuis te voelen in mijn rol en deelde één van de opdrachten die ik regelmatig krijg, die mij trainen en klaar stomen voor mijn taak; “Probeer vandaag eens je omgeving te observeren zonder gedachtes te vormen en deel te nemen aan situaties die ontstaan (tenzij je kan helpen)”
Een bijzonder moeilijke opdracht die me nog steeds maar deels lukt.

Mooie teksten, commentaar op nieuwsberichten en contact met andere tweeps begon elkaar prachtig af te wisselen en ik leerde bijzondere mensen kennen. Nu kan ik ze allemaal gaan noemen, maar ze weten wel wie ik bedoel ;-)
Een mooi en belangrijk moment voor mij was toen ik iemand advies had gegeven over het vertrouwen in je licht, ik mijn eigen onzekerheid toonde door een voorspelling te doen. Hier werd ik op gewezen door @zeilmi, wat een doorbraak werd voor de opbouw van mijn vertrouwen in mijn Zelf. Net toen ik dacht volledig vertrouwen te hebben in mezelf wees @Hemelwandelaar me op een valkuil aan de hand van de tweet: “Ik ben heel erg belangrijk, bijzonder en speciaal... Net als iedereen.”
Waardevolle uitwisselingen waarvan ik hoop dat dit na deze maand nog vaak mag voorkomen.

Nu had ik nog veel meer kunnen noemen, maar volsta met een oprechte dank aan mijn volgers en in het bijzonder de mensen met wie ik van gedachte heb gewisseld en de personen die mijn berichten retweeten. Jullie zijn geweldig!

Tot besluit wil ik Ehzechyel de gelegenheid geven iets te zeggen:
“Het is een vruchtbaar gebleken keuze om hetgeen je zou doen langs deze weg te doen. Ongemerkt ben je hiermee bezig jezelf te trainen berichten zuiver door te geven. Je weet, ondanks dat je dit ontkent, dat niet willen channelen te maken heeft met het vertrouwen in je Zelf en je kunnen. We vinden het mooi hoe dit medium je met deze punten meermaals confronteert en danken de personen die dit voor je neer leggen.”

2 opmerkingen:

  1. Ik heb nooit aan je geloofwaardigheid getwijfeld en heb veel gehad aan je advies wat betreft te vertrouwen op dat ik veilig genoeg ben om mijzelf te trainen in helderziendheid.
    Helaas is het maar bij een avond gebleven omdat ik de rest van de avonden te moe was.
    Ik merkte dat ik zelf aan kon geven tot hier en niet verder en dat voelde goed.
    Ga alsjeblieft door met het doorgeven van je wijsheid en blijf delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben ik de enige die aan mijn geloofwaardigheid twijfelt en daar heb ik mijzelf ooit in een grijs verleden reden toe gegeven. Maar het mag los gelaten worden.
    Ik ben blij te horen dat je veel heb gehad aan mijn advies; daar doe ik het uiteindelijk voor.

    We gaan door natuurlijk. Ik begin het steeds leuker te vinden en heb steeds meer vertrouwen in mijzelf.
    Dank je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen